söndag 23 september 2007

Att vara eller inte vara?

Har suttit och gjort en massa tester bara för nöjes skull. Har kommit fram till att jag är SuperEmo :O Det var ju typ ett år sen man hade svart hår och såg alternative ut. Nu för tiden klär jag mig som jag vill, vill jag vara alternative en dag så har jag de rätta kläderna och tillbehören för det och vill jag vara fjortis en dag så finns det kläder för det med. Tidigare ville jag inte vara som alla andra, men då det blev 50/50 av emos/alternative och fjortisar, så orkade jag verkligen inte bry mig längre. För oavsett vad jag väljer så kommer jag vara som andra. Varför inte då blanda och göra något eget? Så om ni ser mig på stan nån dag med fjortisutstyrsel, så kan ni vara helt 100% på att musiken i iPoden kommer vara alternitve. Har alltid varit och kommer alltid förbli. Och ja, jag kommer att behålla den. Jag älskar den för mycket för att bara bytas ut.
Vad är det som bestämmer att en person är emo emo är en musikstil, klädstilen heter egentligen fashioncore... eller fjortis? För mig är en person som är emo (eller fashioncore), en person medn svart kortklippt hår med snelugg, tajta, smala, mörka/svarta jeans och nitbälte. Skor det är väl Chuck Taylors. Svarta naglar ska det vara och sminket lika så med en stjärna i ena ögonvrån.Fjortis kan vara lite alltmöjligt. Jag vet inte riktigt hur en fjortis ska var, för det finns inget som säger att så här är en fjortis exakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...