fredag 12 oktober 2007

Förändring...

På hösten brukar man oftast ändra på sig. Man klipper en ny frisyr och färgar om håret efter sommarens slit, du införskaffar en helt ny garderob som håller ända fam till sommaren igen.
En killkompis och jag brukar sitta och disskutera om just utseendet. Jag älskar att shoppa, ytligt ja, men kul som fan. Han avskyr stan. Hur som helst så brukar vi bråka om smink. Jag gillar smink. Smink är bra och får ens självförtroende att vara på topp. Då det ser bra ut förståss. Han bryr sig inte, och det gör inte min kille heller. "Du är vackrare naturlig". Jo tjenare. Inte mina icke existerande ögonfransar. Sen så när man har köpt nå nya kläder eller klippt sig. Märker dom? Inte förrän man säger till dem. Kanske att dom märker att man klippt sig, men inte alltid.
Så ska man bara skita i att bry sig om hur man ser ut, ingen verkar ju ändå märka det? Ska man bara strosa om kring i slitna mjukisbyxor, förstor t-shirt, flottigt hår och osminkad? Visst det är härligt på helgen att bara vara. Men jag kommer fortsätta att sminka mig, för det har blivit til någon jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...