tisdag 20 november 2007

"Döm inte efter utseende, utan av beteendet"

Vissa gånger kommer det något smart ut ur mitt rum. Helt otroligt. Förmodligen har någon annan redan sagt det, men ändå.
Det finns en tjej i skolan som gillar att gå i korta kjolar och högklackat. Jättemånga stör sig på hennes klädstil och kallar henne för slampa och bimbo. Bara för att hon är blond och gillar de kläderna hon gör betyder inte det att hon är en slampa eller bimbo. Hade hon darimot varit brunett hade det varit en annan sak. Underligt att man blir dömd av hårfärgen. Och helt ärligt förstår jag varför den här tjejen har på sig de kläderna, hon har ett par ben att dö för. Hade jag varit hon hade jag också haft på mig kjol. Kanske inte den kortaste, men ändå. Gillar hennes ben verkligen.
Döm ingen efter utsendeet utan döm dem efter hur dom beter sig. Bara för att man klär sig som en slampa, bimbo fjortis osv, betyder inte det att man beter sig som en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...