fredag 11 april 2008

Fredag

Satt och räknade matte idag (inte ovanligt). Då kommer Tobbe in (min jaktlärare och mentor) och säger att jag inte skrivit ut min bössa från skolans vapenskåp. Och det hade jag inte för att den fortfarande stod kvar där. Då fick jag reda på att man inte fick förvara vapnet på skolan under lov och helger. Nog för att jag visste om det innerst inne, men ändå. Så jag skrev ut vapnet (som fortfarande stod kvar), Tobbe gick och jag fortsatte att räkna. Efter en stund kommer han, då blev jag tvungen att skriva in den igen, den kunde inte bara stå kvar där oinskriven. Så jag skrev på pappret en gång till. Sen fortsatte jag och räkna. Sne kommer han för tedje gången och säger att vapnets nr stämmer inte överrrens med det som jag skrev. Nähe. Så jag blev tvungen att följa med för att identifiera mitt vapen. Crap. Och det var ju såklart mitt vapen som stod där. Sen när jag förklarade hur jag hade skrivit så var det rätt, men bara på ett fel sätt. Så nu står mitt gamla hagel i vapenskåpet där det hör hemma. I stan var det nå killar som glodde och undrade om hon (jag) fick ha vapen. Jag måste se ung ut eller nåt. Sen när jag skulle öppna dörren hemma var den låst och min syster har lånat min nyckel. Så jag stod därute länge och väntade på att någon skulle öppna dörren. Grannpojkarna måste ha undrat vad jag gjorde för nåt.
Men nu är jag kall och frusen. Ska hem till äslklingen och handla. Ikväll blir det bio med kompisarna. Skriver mer sen. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...