onsdag 21 maj 2008

Shopping i Polen

Eftersom att jag känner att jag bara måste skriva lite mer om Polen som inte har med Auschwitz att göra så kan jag ju skriva om vad jag köpte då vi shoppade.
En busslass med tjejer kan inte betyda annat än en massa tid på stan, vilket det blev.
Då vi for till Krakow gick jag tillsammans med Angelica och shoppade loss. Angelica hade färgat håret svart som hade blivit alldeles blått. Crap. Så vi kollade vad färgning hos frisören kostade. Det var inte så jättebilligt så i andra salongen vi gick in på frågade jag vad bara klippning skulle gå på. 119 zlothy. Gångra det med tre så får du ett ca pris i svenska kronor. Det var inte så farligt tänkte jag. Sen så fick man betala till hårtvättning och styling. Tvättningen skulle gå på 10 zlothy och stylingen på 30 zlothy. Vi slår till tänkte, det var ju inte så farligt dyrt, sen så var det värsta lyxstället. Jag och Angelica fick sätta oss ned för att vänta på frisören. Så jag började nervöst att bläddra i någon tidning för att få insperation, jag hade ju inga som helst idéer. Då min frisör kom in så hälsade vi och sen gick vi inte i ett rum för att prata om hur jag hade tänkt. Jag berättade hur jag ville ha det och han försökte förstå så gott det gick. Min engelska hade inte sin braiga sida den dagen. Sen så gick vi in i tvättrummet. Jag satte mig ner i en stol och han tryckte på en knapp och fotstöden kom upp och ryggstödet for bakåt. Sen tryckte han på en annan knapp och jag började få massage i ryggen. LYX med stora bokstäver säger jag bara. Medans han shampoonerar mitt hår undrar han om jag vill ha lite huvudmassage, vilket jag såklart vill. Så han masserar mitt i huvud i typ 10 minuter. Helt underbart. Innan jag ska börja klippas frågar han Angelica om det är något som hon vill ha, kaffe vatten vad som helst. Angelica vill ha en kaffe och han sticker iväg. Då han kommer tillbaka har han med sig en kopp med en bit citron på sidan och en liten blomma. Sen så börjar det klippas och stylas. Sne när jag skulle betala för klippning, tvättning och styling går frisören fram till hon i kassan och säger nåt på polska. Hon ser på oss och ler och tar fram en miniräknare och börjar trycka inte lite siffror. Hon snurrar på den så vi ser summan, 105 zlothy. Det jag undrar nu är vad i helskotta sa han till henne och varför blev det så billigt? Jag lägger upp lite bilder sen hur det såg ut nyklippt, men inte just nu.
JAg skriver mer imorgon vad jag och Angelica gjorde i Krakow ;)

2 kommentarer:

  1. Särskrivning i början, dessutom jobbigt å läsa när du inte har styckeindelat det chrissan lilla ;)

    SvaraRadera
  2. Men Chrissan då, har du glömt styckesindelningen ;)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...