onsdag 4 juni 2008

Onsdag

Hahaha... Jag är Sveriges smidigaste person. Verkligen, jag lovar. Jag, mamma, Maya och Linnea satt ute och åt glass. Mamma satt i en av solstolarna, Maya och Linnea på gräset och jag på en liten pall. Då jag ätit upp min glass var jag påväg upp för att hämta mer. Men något gick snett och pallen föll ihop och jag ramlade baklänges och satte ner handen (som man gör). Jag känner smärtan i ryggen och hur lustigt det hela var trots allt. Men så kommer det en svidande känsla a la brännässlor ifrån handleden. Men vi hade inga brännässlor där jag satte ner handen (eller någon annanstans för den delen). Så mamma tror att jag fick en allergisk reaktion mot en blomma. Påväg in till köket känner jag hur det börjar bubbla i handleden. Jag tittar dit och ser hur små prickar a la brännässlor börjar dyka upp, fast större. Inte kul alls. Även fast jag borde ha lärt mig något av det så tog jag lite till glass.

I skolan hände det inte så mycket så jag tog tolvan in till stan för att hitta avslutningskläder och köpa något till Simon.

Jag gick in till Gina Tricot för att kolla där. Även fast jag hade varit där tjugofemmiljoner gånger tidigare så var jag bara tvungen att gå in dit igen, jag kanske hade missat nåt.
Till slut hittar jag en klänning(149 kr). Den heter Camilla Smock Tunic så det är bara att kolla på deras hemsida efter den. Supersöt.
Men nu är det så att den är en halterneck och jag har inte direkt någon halterneckBH eller en hylla som går att ha i det fria. Så jag gick in på Lindex för att kolla efter en multibrah(169 kr). Vilket jag hittade men som inte uppfyllde mina krav. Då kom jag på den underbara brösttejpen(60 kr). Så nu ska jag prova på det. Men medans jags tår i kassan kommer jag på att jag inte ids eller har några naglar att fixa, så jag köpte mig ett par färdiglimmade lösnaglar (89 kr) från Depend.

Sen så köpte jag en gullig studentnalle till Simon. Jag vet att han kommer att gilla den ;)

Nä nu måste jag tyvärr städa mitt rum + hitta ett par passande skor tills imorrn + en kofta eller liknande till kvällen. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...