lördag 26 juli 2008

Lördag

Vaknade supertidigt imorse, typ vid åtta xD Då steg jag upp pigg och glad för det var ju den stoora shoppingdagen och började göra mig iordning för staan. JenisPenis och älsklingen låg fortfarande och sov då jag kom upp. Så jag väckte dem genom att skrika att det var fruuukoooost, vääldigt många gånger. Tillslut efter många om och men så fick jag up dem. Haha.
Efter att vi hade ätit frukost tog älsklingen cykeln hem och började om att sova (vilket jag förstår han). Men då var jag och JenisPenis påväg in till stan. Eller ok, det dröjde en stund för vi fick skjuts, men ändå ;)

Första butiken vi gick in i var Gina Tricot. Vi kollade omkring där, men jag köpte inget. Hade tänkt att köpa samma modell av den svarta t-shirten jag köpte för någon dag sedan, fast i grått. Och när vi kom tillbaka igen så hade någon köpt den. Oflyt. Men jag köpte en sån fast i rosa och lite annat smått & gott därifrån.
Vi gick runt i nästan alla affärer och tittade. Det blev lite dyrt med allt, men vad gjorde det, jag had eju fått lön ;)
Inne på Lindex köpte jag två par jeans och lite underkläder, från Glitter blev det ett BF-halsband, Kappahl hårklämmor och ett par skor, från Åhlens en skiva, en live-skiva och dvd + the Sims 2 Prylpaket Ikea (jag vet jag vet, men ändå), från Teknikmagasinet en optiskmus att matcha datorn med, sen så var det säkert något mer, men det får jag skriva om sen :) Då jag och JenisPenis blev less på att vandra omkring så gick vi och fikade på mitt favoritfik, det som ligger p översta våningen inne åp CK. Jag kommer nog aldrig att lära mig dess namna haha...
Sen så när JenisPenis skulle fara hem så träffade vi först på Malin och Warro. Så då satt jag med dom och pratade en stund. Myspys.
Sen när jag skulle fara så erbjöd sig Warro att skjutsa mig hem till älsklingen och sen fara till Bergsbykiosken och köpa glass. Och det var ju ett erbjudande man inte kunde säga nej till haha.
Då glassen var uppäten for vi och hämtade ut mitt paket från La Redoute. Allt som var i var dock bara min pyjamas. Så jag fick betala mer i frakten osv än i själva plagget. Vilket kändes ganska så onödigt.
Sen när vi kom hem till älsklingen igen så visade jag vad jag hade köpt för något under dagen. Och sen så hoppade jag in i duschen och bytte sen om till kläder jag köpt under dagen. Dock så fick skorna stanna hemma för dom var lite glappa haha.
Och sen så bar det av till Tattung. Jag hade bara bokat bord för fyra pers, men vi blev fem. Vilket inte personalen uppskattade så mycket hehe. Men jag visste ju inte om att Malin och Warro skulle släpa med sig JenisPenis dit. Men Warro tyckte att nu när dom firade något speciellt (får inte säga vad det gäller, men nej, Malin är inte på smällen) så skulle minsann Malins typ två närmsta kompisar vara där + min älskling xD Vilket jag tycker var supergulligt. Sen så beställde vi in maten och betedde oss allmänt Naturbruksaktigt, men denna gågng med mer i dricksen ;)

Och ja nu sitter jag här hos älsklingen och skriver. Har tagit rättså mycket bilder både från stan och från kvällen. Dock så ligger bilderna på två olika kameror, så det får jag lösa senare. Men nu ska jag göra något annats, ha en fortsatt trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...