måndag 4 augusti 2008

Obegränsat bankkort tack!

Jag vet att det här kommer att låta så jäkla idiotiskt, men det kan typ inte bli mer sant. Men snälla, kan nån ge mig livet tjejerna lever i Gossip Girl och It Girl? Ja, om man bortser från supandet och knarkandet. Jamen fatta härligt att vara rik och ung. Jag är ung men långt ifrån så rik som jag önskade att jag var. Hade jag varit det hade jag för det första inte bott i Skellefteå, och min handväska hade haft annat märkde än från Wedins, H&M, Lindex, David & Jones eller Laura Clement. Sen så lär jag ju ha haft andra vänner. Men ändå.

Jag har beställt nästan alla böckerna i Gossip Girl serien. Förhoppningsvis kommer dom till nästa vecka, det betyder alltså att jag behöver göra plats i min kaotiska bokhylla. Och hitta på en slags ording i mina chiclit-böcker och novellerna från Anne Rice och böckerna från Underworld. Ja jag vet att jag har en blandad boksmak. Men i båda fallen drömmer jag mig bort i en eller flera världar som inte existerar. Inte för mig iallafall. Men vem skulle inte dö för Rebecca Bloomwoods liv (om man bortser från skulderna) eller att få träffa den otrolige Lestat De Lioncourt? Det finns ju två sätt, antingen att läsa de underbara böckerna eller se filmerna. En shopaholics bekännelser har snart (?) biopremiär och Lestat kan man möta i både En vampyrsbekännelse eller i Queen of the Damned (den sist nämnda rekomenderar jag om man vill se Lestats 'bättre' (läs snyggare) sida).

Hur som helst verkar jag ha fastnat i chiclit träsket. Plöjt igenom båda It Girl-böckerna på mindre än två dagar. Inte illa för att vara jag ;)

Nu ska jag fortsätta med att göra absolut ingenting utan bara chilla iväntan på imorgon och en väntan på en dag närmare semstern.

Om nån vill byta liv med mig så jag får ett Gossip liv, hör av dig ;)


1 kommentar:

  1. Underworld böckerna behöver inte flyttas för dom är ju hos mig! Vi behöver Gossip Girl liv, med lite mindre intriger va?

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...