söndag 14 september 2008

Helgen

Godkväll bloggen. Nu har jag äntligen kommit hem, ätit middag och fixat lite grann här hemma. Och snart är det dags att packa alla sakerna tills imorgon. Då bär det iväg till Malå för att jaga fågel. Ska bli spännande. Måste komma ihåg sådana onödiga saker som mina rosa tofflor från Friis & CO. Riktigt mysiga.
I fredags följde jag med Simon in till stan för att betala lite räkningar och kolla efter en två årspresent till mig. Och vi hittade en. Kanke inte den mest lämpliga med tanke på att jag har oiprincip redan en ny, men det blev ivartfall en ny mboil. En Sony Ericsson W760i, skitsnygg. Och att det var roliga spel på den gör det inte värre. Så då vet ni vad jag har sysslat med på passet ;)
Jagandet har faktiskt gott riktigt bra. Om man ser för hela jaktlaget, för mig och Simon gick det väl lite värre... Vi gick som drevkarlar en gång, var tänkt fler, men det blev inte så. Det är ju inte mitt fel att vi hör olika. Jag hörde rätt, men Simon var på väg åt rätt håll, bara i fel ordning. Aja. Vi kom till vägen så det löste sig ju.
Sen så när vi fick sitta på pass lite senare under dagen så såg vi tre djur, en ko, en kalv och en pinntjur. Dock så sprang dom i rätt så snårig terräng så det blev inget skjutande för oss. Men en stund efter att vi sett dem och rapporterat det så hör vi en smäll från passgrannen. Han hade skjutit kon. Så någon fick då skjuta. Sen så en stund innan eller efter så hade dom skjutit en kalv lite högre upp. Jag får ta och lägga ut lite bilder från helgen. Tog ju lite med nymobilen ;)

Helt ärligt håller jag på att somna. Vilket inte är bra. Men nu ska jag städa lite på rummet, packa och fixa med resten till imorgon och sen ska jag sätta mig vid datorn igen och äta upp resten utav min Ben & Jerry Cookie Dough, mums. Jag vet att ma inte ska äta något innan man går och lägger sig, men det är antingen det eller till frukost ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...