söndag 21 september 2008

Jaktresa och förvirrande helg

Sådär.. Nu har jag äntligen fått tag på min dator. Jenna hade beslagtagit den och ville inte flytta på sig. Men nu har hon då gjort det.

I måndags for jag som sagt till Malå för att jaga fågel. Resan och allt gick ju bra å så, jakten gick helt åt helvete för mig. Jag missade en liten tjädertupp. Aja. Snart är det ju dags för vildsvinsjakt och förhoppningsvis går det bättre då...

Sen när jag kom hem i onsdags så sov jag hemma . Var ju tänkt att jag skulle till Fällfors, men jag for inte dit förrän på torsdagen. Jag var ju ledig torsdag fredag så då var jag där.
När farmor och farfar hämtade mig i torsdags passade jag och farmor på att gå på stan och shoppa lite. Fick mig en ny snygg kappa och ett par svarta strumpbyxor. Sen så blev jag typ superglad över ett fynd. Och dit ska jag så fort jag får lön. Som sagt, jag bor i en liten stad med typ noll märkeskläder, ni vet lite dyrare. Inse min lycka då jag upptäöckte att Kicks hade börjat sälja Dior, HR, Nouba osv smink? Och den dagen jag av en rent tur gick in på Doris och upptäckte att vi har (nu, hade) Filippa K? Och sorgen då den butiken går i KK och jag missar utförsäljningen? Men i torsdags följde jag med farmor in i en 'tantbutik' och vad hittar jag där om inte väskor från Friis & CO? Lycka. Så nu när jag får lön ska jag släpa dit Jenna och älsklingen. Bara för att liksom. Som sagt, man lär sig något nyt varje dag.

Igår så kom en Jenna hem till mig, vi for till Simon, och sen till Coop för att köpa onyttigheter, blev lite choklad, och lite Ben & Jerrys (vad annars?) och lite cideer. Jag vet Johanna, vi dricker mescider. Men den är ju god ;)

Nu snart, är det tydligen min tur att få massage. Hoppas jag överlever...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...