fredag 10 oktober 2008

Mitt första skjutna vilt

Jag kom hem ikväll ifrån Öster Malma. Hade det riktigt trevligt där nere.
Första kvällen for vi och provsköt bössorna för att se att de inte gick fel.
Sen for vi ut på viltsafari. Vi såg 6 kronhjortar, 7 dovhjortar, 6 älgar, 2 harar, 1 fladdermus och 40 rådjur. Vilket vi inte skulle se här hemma. Vilket suger...
Tisdagen for vi ut och vaktjagade. Det hände inte alltför mycket, ingen fick skjuta något.
Onsdagen hände det därimot lite mer. 5 minuter efter att jag och eve kom till vårat pass såg vi 3 djur, en get med två kid. Dock så kunde vi inte skjuta nåt av dem för det var för mörkt.

Men kring halv-tjugo i åtta på morgonen så fick jag skjuta mitt första vilt, ett rådjurskid. Jag fick ingen adrenalinkick eller mersmak för det här med att döda, min kvot av skjutande är uppfylld. Men då har man upplevt det.
Undrar vad Jonte och Linus har druckit xD
Killarna i samlad trupp
Mitt rådjurskid :}
Det ultimata passet
Jag posar brevid rådjuret (ja, jag jagar i mina band t-shirts...)

1 kommentar:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...