måndag 24 november 2008

I declare war against busschaufförer!

Jag är så sjukt irreterad. Det ska vara helt ok att ta med vapnaet på bussen, OM vapnets vitala del (slutstycket eller framstocken) är borttagen. Vilket den var för mig. Men när jag skulle kliva på fick vapnet stanna kvar utanför, vapnet fick inte på något sätt befinna sig i bussen. Dock så fick jag lämna den i bagageutrymmet, vilket inte jag får göra. Så jag försökte kompromissa och be att få lämna min väska med framstocken i bagageutrymmet, för jag får som sagt inte lämna ifrån mig vapnet under några omständigheter. Så jag stod och kämpade med att få åka med. Men sen så gick klockan och bussen for. Så jag kämpade med att få tag på nån annan från skolan. Men det ska tydligen vara svårt. Men till slut fick jag tag på en lärares nummer. Så jag skickade iväg ett sms till han. När jag kom hem och berättat för Jörgen varför jag kom hem igen, så blev han irreterad, för jag missade trots allt undervisning. Lövbom rngde upp och jag förklarade vad som hade hänt. Sen fick Lövbom prata med Jörgen och sen ringde Jörgen till bussbolaget för att höra vad dom hade att säga. Sen pratade Jörgen med Lövbom igen. Och tja... Vad kan jag säga? Varför kunde inte busschauffören till skolan reagera som lokalbusschauffören gjorde? Hon kollade bara på mig och blängde lite grann.
Nu ska jag fortsätta se på All Access....

1 kommentar:

  1. Du fick då vara hemma istället för att vara ute i snön och jaga!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...