torsdag 13 november 2008

Vad är det med gammfolket?

Måste berätta något som hände i måndags och är rättså komisk nu i efterhand.

Jag skulle träffa älsklingen för att få hans hemnyckel så att jag kunde få spela Sims (jag vet att jag är beroende). Så jag står inne på Vintergatan vid Ica och väntar. Medans jag väntar så passar jag på att skriva lite sms som för att stressa upp älsklingen att komma dit lite fortare. Då kommer det fram en gubbe och börjar prata om hur bra min mobl är. Sen så går han bara och lämnar mig helt förvirrad.
När inte älsklingen kommer blir jag rastlös och går in på Ica för att köpa lite nötter att mumsa på medans jag spelar. När jag har valt de jag vill ha går jag till tidningsstället för att e om det är någon tidning som verkar bra. Då står det redan en ant där och ser på en utav alla svenska skvallerblaskor. Hon pekar på mig och ber mig komma till henne. Sedan börjar hon prata om något som har att göra med Pernilla Whalgren, att hon pratar om hennes seperation i tidningar, hur dom kan betala maten för alla fem barnen osv. Jag halvspringer till kassan betalar mitt och går till bussen. Väl inne i bussen var det inte allför många med, så jag sätter mig nästan längst bak i bussen. Då kommer det en äldre dam och sätter sig brevid mig, men säger inte ett ord under hela resan. Sen när jag ska av ber jag henne flytta på sig och då bryr hon knappt sig...

Vad är det med äldre folk och mig? Och barn för den delen. Så det stämmer nog att sånt som man inte gillar eller inte tål drar sig till en. Gamlingar, barn, katter, Tora...

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Du har det inte lätt du!

    SvaraRadera
  2. Jag känner samma sak. Sånt jag inte gillar dras till mig.

    Räkningar, böter, skador på bilen, kommunister, Erika osv

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...