måndag 26 januari 2009

Måndag = skit

Jag skulle ju som sagt till tandläkaren, känd emig inte det minsta lilla pepp pga förkylningen. Jag hade tid 10:50, inte så farligt, det ger en tid att vakna på morgonen. Jag ville ha gott om tid på mig där (mental förberedelse). Jag satt där och läste lite i Jakt och Fiske och bläddrade snabbt igenom ELLE. Huxflux var klockan halv tolv. Min tid var som sagt 10:50, så jag blev lite fundersam över varför jag inte hade fått komma in än. Jag pratade med en i receptionen. Enligt henne skulle jag ha varit där 8:40, alltså flera timmar tidigare. Men vi fixade så jag fick tid kvart i tolv. Så jag behövde inte vänta så länge. Undersökningen gick faktiskt riktigt bra. Hade lite småhål i emaljen, men dom läker av sig självt, så jag behövde inte laga något. Annars had ejag mycket fina tänder med ett perfekt bett (bara jag som tänker på hästar?). Påväg hem till älsklingen tog mitt mobilbatteri slut. Jag kände mig helt borttappad (XD) Då jag kom hem till älsklingen satte jag fast kablarna till hans dator och spelade Sims ett tag. Jag skulle möta Emma på stan halv fyra, så jag had eosm sagt lite dötid hos Simon ;) Vid två-tiden ringde jag hem för att kolla om någon var hemma. Men självklart var ingen där, så jag kunde inte gå hem för att ladda mobilen...
Tjugo över tre tog jag bussen in till stan. Emma skulle hoppa på utanför hennes skola, men det fanns ingen Emma där. När jag kom in till stan tänkte jag att jag kunde möta henne, det finns två möjliga vägar. Så jag började gå över parkbron. Men jag mötte inte henne där, så jag gick vidare förbi Campus och över Viktoriabron. Fortfarande ingen Emma. Jag irrade runt på stan, men såg inte till henne. Träffade därimot Bella och en kompis till henne. Sedan gick jag och köpte godis. Det finns tyvärr bara ett ställe som säljer Turkist Peppar på lösvikt i stan, och dom är lite smådyra... Jag strosade omkring men letade efter ingenting särskilt. Blev lite mer tröstshoppande inne på H&M. Jag fick ett presentkortdär på 150 kr av Simon för jättelängesen, men jag har aldrig hittat nåt. Men nu så blev det Got2B Smooth 'n Chic Hairspray och Smoothing och ett par nya skrubbvantar. Hårsprayen och lotionen luktar mums. Finns en risk att jag bara kommer att sitta och lukta på det :)

Men nu är jag hemma och tar det lugnt. Ska gå och lägga mig tidigt hade jag tänkt och met troligen sjukanmäla mig imorgon om jag inte mirakulöst blir frisk över natten.
Ber om ursäkt om inlägget blev lite förvirrande, det har en benägenhet att bli så då jag skriva vad som händer (A)

1 kommentar:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...