måndag 16 mars 2009

En händelserik måndag

Jag vet att jag tjatar om måndagar, hur värdelös denna veckodag är. Men, idag så skiner då slen i alla fall, och det är ju trevligt.
Just nu är det en massa tjafs om en viss persons blogg (orkar inte länka...). Och av någon lustig anledning har jag blivit indragen i detta.
För att underlätta mitt skrivande kallar vi personen som äger bloggen för Simon* och en av personerna som anmält för Hanna* (*namnen är handplockade, personerna heter något annat i verkligheten)
Personen som skrev inläggen det hela bråkas om har blivit polisanmäld för förtal. Och det var där jag höll på att glida in, jag också.
Simon ifråga hade fått en del av informationen om Hanna utav mig.
Saken var bara den att när Simon skrev sitt inlägg hade han förvrängt en del av det jag sagt, inte bra alls.
Då Hanna läste inlägget så tyckte hon inte att det inte lät som mig, det Simon hade påstått att jag sagt. Vilket fler inte heller tyckte att det lät som något jag skulle säga eller göra.
Så då Hanna for till polisen för att anmäla detta frågande polisen om hon ville anmäla mig för förtal (eftersom att Simon fått informationen från mig). Vilket hon inte ville. Och tur var väl det.
Så nu till alla där ute, tänk på vad ni skriver på nätet, inte bara blogginlägg utan även hur du kommenterar andras inlägg. Det kan få hemska konsekvenser senare....
Nu ska jag snart börja, så vi hörs sen igen ;)

3 kommentarer:

  1. Vilken bloggsoppa.....!!!! Tur att du inte blev indragen i det.

    SvaraRadera
  2. Svar till Maria:
    Jag är också glad att jag slapp bli anmäld. En polisanmälning för förtal är inget jag vill ha med i bagaget....

    SvaraRadera
  3. Stackars liten du! Tur man inte skrivit nått om det!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...