måndag 20 juli 2009

Botaniska trädgården

Idag fick mamma för sig att ta med mig och Maya till en överraksning. Så vi gick väldigt länge, och helt ärligt så irrade vi mest bara runt.
Men till slut var vi framme vid den Botaniska trädgården. Ett helt underbart ställe med en massa olika blommor och andra växter. Totalt tog jag 336 bilder idag, och vi hade ändå inte gått genom hela trädgården. Jag ska försöka ladda upp ett par bilder, men det fungerade inte för en stund sedan. Men det blev en massa fint, och mest troligen kommer ni att få se på alla, men inte i ett inlägg, det skulle ta för mycket plats och för lång tid.

Men om ni någonsin har vägarna förbi Oslo så tycker jag att ni ska ägna iallafall en timma i den Botaniska trädgården. Det finns även ett geologiskt museum, ett biologiskt museum och mittemot så ligger Munch museet (ni vet målaren till Skriet?). Så det finns mycket att göra där.
Yes, bilderna är tagna utav mig, så ingen får ta bilderna utan lov!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...