tisdag 1 september 2009

Dagis

Att jobba på ett dagis tar verkligen på ens krafter. Men oj så kul det är. Idag var barnen inte lika tillbaka dragna som igår (även om det blev en massa mys igår också), utan idag blev det ännu mer mys och pussar än igår.
En liten tjej som vi kan kalla I, skrek som om världen skulle gå under (och den höll det på grund av hennes skrik). Någon gång under dagen beslöt sig våran avdelning för att vi skulle gå ut och leka. Så jag fick hjälpa en massa barn att klä sig (och det var ju inte lätt precis.) Då vi satt vid en sandlåda så fick jag ta den skrikande i knäet. Och vet ni vad? Hon tystnade på direkten och började gosa. Naw. Hur söt som helst. Dock så gav det lite problem. I ville inte vara i sandlådan och leka med de andra barnen eller vara i någon annans knä. Hände det skrek hon så sjukt mycket. Men du kan ju gissa på att jag kände mig speciell och utvald.
Sen när vi skulle gå in igen fick jag ta in I för blöjbyte och sedan hämta ett nytt barn för att byta blöja på denne. Så jag satte I i en barnstol och lämnade henne med Simon. Då jag kom in igen efter en stund så var det ett sjujäkla liv. Så fort jag bytt blöja på det andra barnet fick jag bära på I. Så jag gick med henne och A till ett rum där en annan lite kille satt och lekte. Så min d har bestått av att ta hand om I så att hon inte skriker. Vilket jag inte tyckte var alltför jobbigt. Jag menar, en massa pussar och kramar utav en av världens gulligaste ungar är inte helt fel.

Sen när nästan alla barnet farit hem och jag stod och städade i köket så kom chefen för basgruppen och pratade med mig. Jag fick en massa beröm för vilken kontakt jag fick med barnen och de vuxna, hur jag kunde en massa praktiska saker och gjorde saker innan jag fått tillsägelse om att göra dem (In your face E! Jag duger inte alls bara som butiksbiträde). Och berömmet skulle jag tydligen ta på allvar enligt mamma, då chefen jobbat som dagisfröken i en massa år. Det var ju trevligt för mitt självförtroende.

Imorgon ska jag jobba på dagiset fast på en ny avdelning (vilket är synd nu när jag blivit vän med alla barnen...) och på torsdag ska jag på arbetsintervju. Hoppas det går bra på den, annars får jag hoppas på att fortsätta jobba som vikarie eller bli assistent på någon av avdelningarna på dagiset.

Snart blir det att hoppa in i duschen och sen gå och lägga mig. Har ost på tröjan, i tröjan och i håret. Inte fräscht precis... Ha det.

2 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...