torsdag 29 oktober 2009

KAOS

Jag är alldeles sliten och öm i kroppen. Vem behöver gymma när man bär omkring på en massa barn hela dagen? Inte jag iallafall. Skulle lätt kunna somna nu, men det ska jag inte göra.

Började som sagt halv åtta idag. Blev tvungen att stiga upp omänskligt tidigt (den tiden jag steg upp under gymnasiet) för att göra mig klar för jobbet. Väl vid jobbet var det bara jag och två till som faktiskt var där. Alla andra var sjuka eller hade en senare vakt. Så jag och de andra två samlade ihop alla barnen vid vår avdelning tills dess att det hade kommit tillräckligt med vuxna för att vi skulle kunna dela upp oss. Men fram till dess var det kaos.
Dock så var vår chef riktigt snäll och bjöd på baguette och butterbulla. Det var välbehövt säger jag bara. Under min rast så pratade jag lite grann med chefen och då fick jag reda på att han känner hon som ritar Nemi, Lise. Hur coolt är inte det? Sen så diskuterade vi jakt lite grann. Och jag skämtade, men precis som med Jörgen, de i klassen/skolan och nu även norrmännen så förstod han inte skämtet. Och det var ett klockrent ett.

Ikväll blir det att lägga mig tidigt och ta sovmorgon istället. Har senvakt så jag börjar halv tio och slutar klockan fem (vem vill sluta fem på en fredag hur som haver? Någon måste göra det och det blev tydligen jag).

Nu ska jag fortsätta vara social med Simon.
Skriver mer senare.

1 kommentar:

  1. Jag har känt min mammas magmuskler, ungar är fan bodybuider maskiner!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...