lördag 3 oktober 2009

Mina 3 favorit norska ord

På 3e plats: Skuffet. Säg det. Skuffet. Vilket på svenska blir besviken. Underbart ord.
På 2a plats: Skummelt. Liknar skuffet mycket, men jag har mer användning av skummelt än skuffet. Och skummelt är otäckt.
Och på första plats kommer pynte puter. Hahaha. Säg det högt för dig själv. Pynte puter. Hur gay lät inte det? Och om det inte lät roligt nog, säg det igen fast med mer inlevelse ;) Och pynte puter betyder helt enkelt prydnadskudde.

Om jag har tråkigt? Vad fick dig att tro det o.0?

3 kommentarer:

  1. Vad heter tallkotte på norska??

    Var med i nomi­ne­rin­gen till vec­kans blogg hos mig… http://jonashsvensson.se/2009/10/03/tavling-veckans-blogg/

    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Enda jag kan är Rumpetroll (stavning?) men det låter ju rätt fult det oxå!

    SvaraRadera
  3. pynte puter, HAHAH åh så underbart! det ska jag börja använda ;)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...