torsdag 8 oktober 2009

Morgondagen

Känner mig peppad för imorgon. Måste upp sanslöst tidigt för att duscha och piggna till. Sen ska jag hjälpa lilla fröken fräken Maya till skolan. Och efter som att det inte tar alltför lång tid så blir det att spela lite Need for speed innan jag tar en promenad in till stan. Det kommer inte bli alltför kallt väder imorgon så det blir ju skönt. Men känner jag mig rätt så lär jag kliva på bussen.
stan kommer jag mest titta omkring. Har inte fått någon lön än så titta blir bra. Måste prova lite jeans. Funderar på att köpa ett par helsvarta (Finns på Cubus för övrigt) men jag ska prova dem innan och sen så hade jag sett lite jeansleggings (bättre sent än aldrig) som såg helt ok ut inne på Lindex. Och eftersom att det finns minst två av varje butik här, så lär jag ju hitta något i någon av affärerna. Men jag har lovat mig själv att inte köpa mer än nödvändigt här (= helst ingenting) då det är dyrt + det faktum att jag kommer hälsa på i Skellefteå om inte alltför lång tid (Jul och/antingen Simons födelsedag, allt beror på jobb och pengar) och då vill jag ju kunna shoppa rejält. Så då vet ni vad jag vill ha i julklapp, en betald shoppingrunda ;) Det var ett skämt (Men ni får gärna ta det seriöst).

Sen när jag har gått på stan i ca tre timmar så tar jag bussen antingen hem eller förbi Galgeberg för att hämta Maya. Sedan ska hon, jag och mamma till Botaniska trädgården för att se på växterna som är kvar, sköldpaddan och fika. Ni vet, det vanliga vi gör där. Så imorgon kommer mina nya boots/skor (kalla dem vad du vill) att invigas. Yay. Och till dem blir det blå byxor (eller jeans för dig som inte förstod. Har för mig att blå byxor var vad man kallade jeans för förr i Sverige. Rätta mig gärna om jag har fel), och min rutiga tunika och kanske min kofta. Kommer ihåg hur olidligt varmt det blev inne i växthusen när jag och Maya var där, så något enkelt får det bli.

Sen så funderar jag på hur jag ska göra med min fotoblogg. Har ovana (märker jag nu) att om jag bloggar mycket där så blir det lite här och tvärtom. Och så ska det inte behöva bli för varken mig eller läsarna hos båda bloggarna. Så vi får se vad som händer...

Nu måste jag säga god natt. Har redan spårat klart nu. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...