tisdag 27 oktober 2009

Övertid?

Jag hade nog världens otur/tur idag. Kom till jobbet tidigare imorse, det var inga barn. Vet ni hur drygt det är att komma dit och inte ha något att göra? Turligt nog lärde jag känna den andra tjejen jag jobbar med bättre. Rättelse: Hon lärde känna mig bättre. Hehehe... Sen så har dagen flutit på. En kille beslöt sig för att jag var otäck och var väldigt misstänksam mot mig hela dagen fram tills slutet då jag blev tvungen att kånka runt på han.
Jag har fått mysa med min favorittjej som blivit lite större nu, sprungit omkring och varit vikarie på de flesta avdelningarna och fått byta blöjor. Sakta men säkert och ni kan vara säker på att det går segt. Jag och Gilbert (han är fransk. Se man kan få användning av det man lär sig i skolan ;) Sedan att jag läste franska under högstadiet är ju en annan sak) tog åtta barn i två barnvagnar (fyra säten i varje) och gick en tur medan vi lyssnade på TuPac California. Ja, vi sjöng med och ja folket runt omkring kollade udda på oss.

Men sedan till det oturliga. Jag jobbade mellanvakt, vilket innebär att jag börjar halv nio och slutar fyra. Men då ska hon som är ledare på min bas/avdelning blev tvungen att fara hem på grund av sjukdom. Så jag fick ta hennes pass vilket var senpasset (9:30-17:00). Så det blev lite övertid för mig idag. Sedan var bussen seg också på grund av ombyggnad. Men allt som allt har det varit en lyckad dag.

2 kommentarer:

  1. Huuuuuur kan det komma sig att någon är misstänksam emot Satans ställföreträdare här på jorden ;)?

    SvaraRadera
  2. Svar till Thelema: Har inte den blekaste. Jag anser att de kan vara misstänksamma mot sin granne istället.

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...