torsdag 12 november 2009

Ett udda mejl

Vad glad jag blir att ni börjar använda er av min blogg-mejl. Det är bara att fråga på så får du svar där.

Fick en fråga för ett par dagar sedan angående min viktminskning. Nu är det så att under gymnasiet gick jag upp 16 kg. Jag vet jag vet. Jag skäms att det gick så långt. Men sedan studenten i juni har jag gått ned hälften av det jag gick upp (=8 kg).
Jag fick en fråga av en tjej som undrade om jag åt några viktminskningstabletter och det gör jag verkligen inte. Tror inte att de fungerar i längden utan man hamnar i en ond cirkel. För så fort man gått ned det man vill slutar man med vad man än tar för att minska i vikt, men sedan går man upp det igen när man slutar äta medlet men fortfarande äter som vanligt. Jag gissar på att du kan lista ut resten?
Så nej, att jag ska börja äta något medel för att tappa vikt är bara dumt. Jag äter fortfarande lika ohälsosamt som innan, jag äter lika portioner som tidigare, enda skillnaden från då och nu är att jag så sjukt mycket. Vi bor i botten av en skål(dal) så var vi än ska gå måste vi gå för branta uppförsbackar. Väldigt bra träning. Tidigare gick jag som längst till och från bussen. Skulle jag till Simon tog jag cykeln, men typ tre tramp så var man framme. Inte den bästa träningen helt enkelt.

Om du nu vill tappa vikt, gör det ordentligt. Fuska inte genom att ta olika medel, de gör dig inge gott.

3 kommentarer:

  1. Du har alldeles rätt !

    Felet många gör ligger egentligen inte i själva maten. Man kan i princip äta vad som helst, hur mkt som helst.

    Men man måste förbränna det ! Så, bästa sättet att minska i vikt är att motionera !

    Visste btw inte att du hade gått ner så pass mkt i vikt, GRATTIS ! :D

    Jävligt glad för din skull

    SvaraRadera
  2. Svar till Thelema: Ja och att gå i de där förbannade backarna är bra tränign + att springa efter barn xD

    men jag hade ju magsjuka just innan balen, så 5 av de 8 kg jag totalt har gått ned, tappade jag under två dagar på grund av magsjukan xD

    Tackar :D

    SvaraRadera
  3. Grattis att du lyckats gå ner! Kämpa på för jag vet att du gör det på ett hälsosamt sätt inte som din älskade lilla bestisfestis som faktiskt gått upp lite nu!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...