onsdag 25 november 2009

Mina nya jeans

Jag släpade mig intill stan idag. Tog trikken från jobbet, hamnade så jag åkte baklänges vilket innebär total förvirring för mig. Sedan när jag skulle av var jag lite osäker på var trikken for förbi. Så jag tänkt chansa på hållplatsen efter Jernbanetorget. Men då hamnade jag på något udda ställe. Det var mörkt, mycke trafik och många människor. Jag fick panik Var var jag? Men det visade sig att jag var bredvid Karl Johan = gå gatan i Skellefteå = typ shopping-huvudgata. Sedan skulle jag lyckas hitta åt rätt Carlings. Helst ärligt finns det cirka fem st runt omkring Karl Johan. Väldigt dumt enligt mig. Till slut hamnade jag rätt.
Och när jag skulle hämta ut byxorna visade det sig att de inte ens var skickade till skräddaren, utan de var påväg dit nu. De bad om ursäkt osv, men det var inget de kunde göra nu och det var inget jag kunde göra. Så jag får snällt återkomma på lördag för att hämta ut dem. Yes, det tar dem en vecka att sy upp ett par byxor Snacka om service.

Vad menar du med dåligt humör?

En liten notis: Oslo innerstad är väldigt vackert nu på kvällen. Mörkret och alla ljusbelysningarna är underbart. Ska dra in till stan en kväll och ta lite bilder. Ni behöver ju få se det vackra jag ser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...