torsdag 10 december 2009

Lite för mycket lakrits för min del tror jag

På jobbet är det ett par stycken som håller på med blodtypsdieten. Den går helt enkelt ut på att man äter vissa saker beroende på vilken blodtyp man har. Om du är intresserad av att veta mer, Googla eller Wikipedia det.
Jag pratade med av de på jobbet som tänkt börja med det där för att se om det fungerar.
Jag ser dock ingen mening med att inte äta något man inte vill (en dricker soyamjölk för att "det inte innehåller något onyttigt och måste där med vara nyttigt, men inte gott") och hon jag pratade med hade tänkt ge upp citrusfrukter som hon älskar. Say what. Vad är det för galenskap. Enligt den där dieten så ska jag vara någon slags fågel,fisk och grönsaksätare. Jag äter nästintill ingen fisk och är kräsen med grönsaker, men jag älskar fågel. Om det därimot hade varit att varit tokig i frukt och kött hade jag kunde köpa dieten, för det är sådant jag skulle kunna leva på. Endast rött kött, fågel och frukt. Låter gott va?

Nu lever jag mer efter ät vad du vill, men i inte alltför stora mängder. Finns ju inte en chans att jag slutar äta klementiner/mandariner bara för att inte mitt blod kan hantera det eller att jag ska sluta äta lakrits för att jag börja må illa efter för stora mängder (lakrits går inte att äta i mindre mängder. Det gör det bara inte).

Det jag vill komma fram till med det här inlägget är att jag har ätit för mycket lakrits och mår inte alls bra nu. Över huvudtaget inte bra.

1 kommentar:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...