måndag 18 januari 2010

Join the dark side, we have cookies

Jag vaknade där vid halv sex i ren panik att jag hade missat att det var måndag och trodde att det var söndag (skratta inte, sådant sker faktiskt). Men jag hade inte missat att det var måndag idag, och jag hade inte försovit mig heller för den delen. Jag sov en extra timma (ibland behövs sådant också) och gick sedan upp för att duscha. Turligt nog var Jörgen snäll och lät mig gå före han i kön till duschen. Dock så hade jag inte så bråttom som jag trodde, mamma hade bett mig att lämna Maya idag på skolan, men det gjorde Jörgen ändå. Så jag tog gott om tid till annat. Som att se på MTV och halv sova en stund.
Sedan var det dags för jobbet.
Jag har hunnit vara ute en stund på förmiddagen, busa, få massa kramar, ätit med barnen, varit på möte, hittade kakor inne på möte rummet men jag hade en banan i handväskan (gissa vilken som vann? Inte bananen i alla fall...), busat lite mer, varit allmänt förvirrad, bytt x antal blöjor, försökt få barnen att sova, ätit lite mer med barnen, ritat osv.

En riktigt trevlig dag faktiskt. Om man bortser från att min ring försvann. Jag höll på att byta blöja på en lite tjej så då fick hon leka med min ring för att hon skulle ligga still. Jag kollade på henne hela tiden medan hon lekte med den, men helt plötsligt var den borta. Jag såg den men sedan var den inte där längre. Panik, verkligen. Jag hade ju köpt ring jäkeln igår, onödigt (och dyrt) att tappa bort den såpass fort. Men ringen hade bara gömt sig vid blöjkanten (vilket jag upptäckte vid nästa blöjbyte på henne, säg tio minuter senare).

Nu ska jag duka bordet. Bloggar mer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...