fredag 2 april 2010

Drammen

Jag, mamma och Maya är i Drammen just nu hemma hos min moster och hennes sambo.
De håller på att grilla och det börjar lukta gott, så jag antar att det snart är middag.
Tänkte ladda upp ett par bilder jag har hunnit ta under dagen. Dock så är kvalitèn på bilderna sämst, förstår inte vad som hänt med min kompakta digitalkamera. Eller så är det bara jag som blivit vant vid systemkameran?

Annars idag så har vi varit på det nya badhuset i Drammen, Drammen badehus. Riktigt trevligt ställe. Dock så var det sjukligt mycket folk överallt där. Vad man än skulle göra så var det kö till det.

Det var lite vattenproblem vid en av brunnarna hemma. Det kom sjukt mycket vatten upp ifrån den.


Jernbanetroget var ovanligt folktomt. Det kan bero på att klockan inte ens var tio, men ändå.


Vi har så sjukt mycket snö kvar inte


Det har tydligen kommit ut en ny Burn och en ny Urge. Har inte provat någon av dem än.


Vi åkte tåg till Drammen. Maya var lite nervös för det hade spårat ut ett tåg igår eller idag.


Som en del andra ställen i Oslo så var det rättså tomt på folk.


Hemma hos min moster så var det någon som hade hängt påskägg i trädet.


Det såg så charmigt ut med bordet och sakerna på det.


Lite drygt +8 grader idag. Det gillas.



Min moster hade en stor bukett med väldigt fina rosor. Jag fick ett starkt begär att ta en massa bilder på dem, vilket jag också gjorde. Har en benägenhet att falla för mina begär (dåligt jag vet)



Vi år utomhusgrillat lamm av olika slag. Min mosters sambo Åge var en riktigt jäkel på det där med grillat.


När vi skulle hem köpte vi biljetterna i en udda maskin. Väldigt praktiskt dock.

3 kommentarer:

  1. vad härligt att få komma bort lite! Jättefina bilder du tagit:D Hoppas du får det trevligt:D //Emma.

    SvaraRadera
  2. tack :) vart bor du då?
    ja det var ett tåg mot Lilleström som hade spårat ur.. fasen så mkt tull det har varit med nsb i det sista. :S

    SvaraRadera
  3. Oki.
    Men du är svensk eller? Tänkte bara eftersom det stod att du skulle hälsa på släkt och så :)
    Glad påsk!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...