lördag 15 maj 2010

En regning lördag i byn


När jag och Simon skulle ta bussen in till centrum småduggade det lite grann, men under dagen har det regnat lite mer för att sluta för att sedan åska. Inte så där jättetrevligt, tycker inte det minsta lilla om åskan.

När vi var på stan gick vi förbi Gina Tricot där jag köpte en helt vanlig svart t-shirt och en blus. Ingenting speciellt helt enkelt. En sak som jag tyckte var aningens ... störande. De två tjejerna blev erbjudna samla-stämpel-kort, men inte jag. Jag ville bara ha min t-shirt och blus så jag orkade inte tjafs om det. Men det fina med det hela är ju att jag kan välja en annan Gina Tricot att gå till.
Sedan blev jag rammad av en barnvagn när jag skulle stiga på bussen hem igen. Jag väntade på att de som var på väg ut ur bussen skulle gå av så kommer det en stor jäkla barnvagn bakifrån och rammar mig i knävecken. Förstår inte helt hur personen som styrde vagnen tänkte. Bara för att denne knuffar till den som står framför rör sig inte kön fortare framåt.  Man borde nästan ha barnvagnskörkort....

Nu funderar du säkert om bilden. Det var den enda idag som blev bloggvänlig. Alla andra såg jag ut som en zombie, på ett ungefär.
Ska bli bättre på att ta bilder till bloggen. Tycker bara inte om att ta fram kameran när det regnar och att ta egobilder med min kamera utan stativet är krångligt och blir tungt till slut. 

4 kommentarer:

  1. Jag kärlekar dina fräknar på hakan! :D

    SvaraRadera
  2. Svar till JeayL: Åhh :) visst är de söta ^^? tycker dock att de kring näsan kan sprida sig lite mer i ansiktet. de är aningens koncentrerade där...

    SvaraRadera
  3. haha, vad kul att du kallar bilden "bloggvänlig". hur såg de andra ut?
    tack för din kommentar!
    Jag hoppas du ser mellan raderna vad jag menar med inlägget, att det inte är så seriöst som det verkar.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...