fredag 14 maj 2010

Peppes pizza

När jag slutade på jobbet idag kom Simon och mötte mig upp för att ta bussen in till stan. Tyvärr så hade han glömt min kamera hemma så det blev inga bilder (ska börja h digitalkameran med mig).
Eftersom att det var för tidigt för middag gick vi runt i byn och tittade. Vi spenderade en hel del tid i bägge Outland, och i en butik inne på Arkaden som heter Neo Tokyo. Där säljer de en hel del japanska saker, bland annat godiset Pocky (riktigt gott för övrigt), manga och anime samlar figurer, dräkter och så vidare. En underbar liten butik.

När klockan började närma sig middagstid vandrade vi till ett av alla Peppes Pizzor som finns här. Det var riktigt mysigt.

Ikväll hade vi tänkt att fara på bio, men Simon börjar bli lite förkyld så vi ska vara hemma ikväll. Det är ett par filmer vi vill se, så bio är ett måste någon dag. Men ikväll blir det att se en film som heter the Game. Simon ville se den och jag har inga höga krav på filmer, så det blir nog bra.

2 kommentarer:

  1. Gamer heter den faktiskt ;)

    SvaraRadera
  2. SV: Åh tack så mycket. Ja, det bästa av allt är att de bara kostade 249:- :)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...