lördag 8 maj 2010

Simon

Nu äntligen är Simon här. Jag var som sagt och hämtade upp han igår på busstationen. Jag satt snällt och väntade och helt plötsligt var han där. Folk ska inte hoppa upp ur tomma intet så där.
Vi tog bussen hem så Simon fick lämna sin väska och ta en dusch (man känner sig knappast fräsch efter 16 timmar på ett tåg och buss). Sedan tog vi ett par bussar till Ikea för att möta upp mamma och Jörgen. Vi åt först middag och sedan handlade vi gardiner till den nya lägenheten.

Den fyllda laxen på Ikea är sjukt god. Beställ dock aldrig mat när ni är hungriga, det blir så mycket mat över.

När vi kom hem igen började jag packa på mitt lilla rum. Min garderob är minst tre sopsäckar stor. Det är sjukt mycket kläder/skor/väskor. Problemet med den nya lägenheten är garderobsplatsen. Inte stor alltså. Får ta bussen förbi Ikea och handla ett sådant där klädstativ och lite lådor att ha i garderoben. Vill ju få plats med kläderna.

Nu är det fortsätta att packa och städa som gäller. Jag och Simon kommer kanske ta en tur in till stan vid tolvtiden för att kika runt.

Bloggar mer senare (kommer bland annat ett par tidsinställda inlägg).

PS. Satan vad kvalitén på min kompakta digitalkamera suger. Tog en hel del bilder igår och den enda som dög var bilden på maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...