måndag 14 juni 2010

Kolasnittar


Jag har haft världens sug efter kolasnittar i någon dag. Mitt enda problem är väl egentligen att jag inte hade den blekaste om hur man gör dem. Tur finns Google, där finns det en massa olika recept. Men receptet som jag följde till punkt och pricka blev det här. Är helt säkert ingen större skillnad mellan olika recept, men man vet ju aldrig.
Men trots att jag gjorde som det stod misslyckades jag aningens. Min 'deg' var lös och fluffig, lite som mousse. Men de blev alldeles utmärkta efter en kvart i ugnen.
Imorgon ska jag göra lite fler och ta med till sommarfesten på onsdag. Det är ett par av barnen som har äggallergi, vilket för dem är lika allvarligt som de med nötallergi. Kan ju vara trevligt för dem att kanske prova på något nytt (har ingen aning om hur vanligt kolasnittar är i Norge dock)?

2 kommentarer:

  1. Så duktig du är :D Du får lära mig baka! Jag ha knappt ens bakat sen du flyttade, iofs vårat bakande bestod väl av att jag kollade på och åt smeten och du bakade!

    SvaraRadera
  2. Mumsigt det där såg ut att vara då :D

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...