onsdag 28 juli 2010

Creepy män

När jag gick hem från jobbet idag och lyssnade musik och var bara allmänt i min egna lilla väg, så släppte jag ut mitt hår för jag var less på att ha det uppsatt.
 Jag hör att det är en person bakom mig som pratar, men jag trodde att det var i en mobil så jag lyssnade inte. Sedan hör jag: mummel mummel 12 kr. Då förstod jag att personen ifråga pratade med mig så jag tar av mig mina hörlurar.
Killen som pratade med mig berömde mig för mitt hår och sedan börjar vi bara små prata om hur våra respektive dagar har varit. Jag var på för bra humör för att ignorera personen, så jag var artig och svarade på hans frågor. Helt plötsligt lägger han sin arm om mig och försöker kyssa mig, men misslyckas så klart. Jag knuffar han ut mot vägen (i hopp om en bil. Skämta bara). Han ursäktar sig och undrar om han gick lite för fort fram (för fort fram? Verkligen???). Jag förklarar för han att jag är upptagen, att jag har pojkvän och är intresserad av han på något sätt och vis.
Turligt nog skulle han svänga av en bit senare. Han undrar om vi kan byta nummer och hitta på något en dag. Jag orkar verkligen inte bråka, jag ville bara bort därifrån så jag tog hans nummer men kastade det direkt och springer iväg hem.
Jag tar det inte som en komplimang på något sätt eller vis, jag tycker bara att det var extremt äckligt och obehagligt.

Stöter jag på han en gång till kring jobbet kommer jag tyvärr måste hitta en ny väg till jobbet. Vilket är synd, jag trivs så bra med den jag har. Eller så blir det att skaffa privatchaufför. Någon som ställer upp?
Måste verkligen lära mig att inte alltid vara trevlig mot alla. Ibland är det bättre att bara ignorera och inte ta av hörlurarna eller fejka ett samtal eller faktiskt ringa någon...

Imorgon efter jobbet blir det att köpa pepparspray och överfallsalarm. Nästa gång kanske jag inte har lika tur som idag.

Idiot.

3 kommentarer:

  1. usch så creepy jag hade typ av ren reflex slagit till och sprungit fort som fan!

    Hoppas du slipper träffa på han nå mer!

    SvaraRadera
  2. Du vet....jag har en ninjahandbok du kan få låna ++

    SvaraRadera
  3. Du måste, som du säger Christina, vara försiktig! Tyvärr kan det nästan hända vad som helst om man inte är det. Hoppas han inte dyker upp på din favoritväg igen! Stor kram från Ninja :)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...