tisdag 13 juli 2010

Världens åskväder inatt

Inatt drömde jag att det åskade, men sedan kom mitt drömmande jag på att det inte alls hände i drömmen och väckte mig (ja, mitt drömmande jag brukar väcka mig ibland, störande). En timma låg jag vaken och väntade ut åskan. Kunde egentligen ha stängt fönstret så det blev tyst, men då hade det blivit varmt och sedan så vågade jag inte riktigt göra det av någon anledning. Fast jag klarade att resa på mig för att dra ut massa sladdar till diverse laddare... 

Hade tänkt att svänga förbi vattnet som rinner vid jobbet för att ta lite bilder, hade tagit med mig stativet och mitt andra objektiv, men tyvärr så regnade det så då struntade jag i det. Kändes inte helt värt att bli väldigt blöt bara för ett par bilder.

Ikväll blir det att vila inför imorgon, för imorgon ska jag nämligen på Oslo Live och se bland annat Danko Jones och In flames. Ska bli riktigt trevligt. Jag kommer att fara med en del folk från jobbet. Blir tyvärr inte att ta med mig Nikonen, men kanske min komakta digitalkamera, om jag hittar den. Senare får jag ta och köpa en bättre kompakt digitalkamera som jag kan ta med mig på konserter och ändå få hyffsade bilder.

Nu ska jag vila lite grann, håller på att somna. Bloggar mer senare och passar då på att visa kjolen jag köpte igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...