onsdag 18 augusti 2010

En sjukt dålig dag

Jag måste börja med att skriva att jag är inte alltför gnällig, jag är väldigt tolerant med vad folk gör, vad folk har för privata åsikter rör mig inte i ryggen, ja du förstår nog vad jag menar. Men idag på jobbet blev jag inte bara nådigt irriterad. Mer får ni tyvärr inte veta pågrund av/tack vare ett kontrakt. Sådant är livet, fullt av kontrakt som hindrar en från saker.

Kvällen blev dock bättre. Jag och mamma for in till stan för att titta efter regnkläder. Men vi kom hem med mycket annat än just det, bland annat hasselnötssirap att ha i varmchoklad eller kaffe. Otroligt gott. Smaken blev inte lika underbar som den från Starbucks, men bättre än ingenting.

Men innan jag for till stan så köpte jag en tågbiljett till Skellefteå. Inte nu på fredag men fredagen efter åker jag till Skellefteå och är där i ett par dagar. Ska bli riktigt trevligt. Hoppas att det blir bra väder (=sol men sval luft) under tiden jag är där. Så om det är någon som vill ses är det bara att ta kontakt på ett eller annat sätt.

Nu ska jag fortsätta läsa boken jag började på för någon dag sedan; Marked. Hittills är den helt ok, har läst bättre saker i mitt liv (Night World, Vampire Academy) och helt klart mycket sämre (de nya Vampire Diaries böckerna till exempel). Får dock se om jag fortsätter läsa denna serien eller om jag hittar något annat spännande.

1 kommentar:

  1. Pingvinglassen kommer jag inte ihåg :O. Men jag har verkligen en inskränkt smak, hittar jag nåt ja gillar provat ja inge nytt, växlar bara mellan Piggelin och Twister (A)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...