onsdag 22 september 2010

Zumba

Onsdagar innebär zumba-träning. Alldeles underbart. Känner mig alldeles slut i hela kroppen, försöker verkligen få med mig alla stegen och rumpaskakningarna, men när jag har nog svårt att få armar och ben att vara i takt när jag går så kan du ju gissa på hur det blir när man ska dansa. Det senaste lite dryga årethar jag gått ned ca 17 kg utan att göra något (nästan). Jag har inte förändrat min kost något, det enda jag egentligen gör är att jobba. Så nu hoppas jag på ännu bättre resultat när jag faktiskt gör något (=bli smalare. Vikten bryr jag mig inte egentligen om, att den blir mindre är bara positivt). För annars blir det nog att jag rätt och slätt bara sitter i soffan och slöar, för jag går ju ändå ner i vikt.

Men mellan jobbet och zumbaträningen hann jag med en tur in till stan för lite shopping. Jag gick till Monki för att köpa skjortan, men då hade de inte kvar den i den storleken jag provade. Så jag fick helt enkelt prova den i en storlek mindre, och vet du vad? Den satt perfekt.

Nu ska jag prova klänningen och lägga upp den och börja handsyfast spetskanten. Att handsy tar sin lilla tid, och särskilt när man är extremt noggrann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...