onsdag 13 oktober 2010

Musik och cupcakes

Danko Jones var riktigt bra igår. Såg lite folk där som jag kände igen från i somras när jag såg In Flames och Danko Jones på Oslo Live. Men är man sisådär två meter lång och ser ut som en blond kopia av en av killarna från min gymnasieklass så är man inte alltför svårt att komma ihåg.
Hade riktigt bra platser dessutom. Vi stod inte vid staketet utan mer på ett podium vid ena väggen, så allt som allt så hade vi platser framför staketet = närmare scenen = man ser allt bättre. Det var inte alltför illa. Är ju alltil lika trevligt och gå på konserter och se svetten flyga från anisktena på artisterna och faktiskt höra vad de säger när de inte pratar i mikrofonen och inte bara se en mun som rör på sig.

Ikväll blev det cupcake och chocolate chip cookies bakande. Var inte alltför dumt och det blev riktigt, riktigt gott dessutom. Var första gången jag gjorde ordentlig glasyr till cupcakesen och verkligen första gången jag gjorde chocolate chip cookies. Var faktiskt enklare än jag trode det skulle vara och det är helt klart något jag kommer prova göra igen. Men den ordentliga dommen blir imorgon när jag får höra vad andra än min familj  tycker om bakverken.
Jag kanske inte kan laga mat, men jag vet då hur man bakar i alla fall, det är ju något.

1 kommentar:

  1. sv: åh tack för du svarade! :D

    härligt, samma här :) händer senare då?

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...