tisdag 7 december 2010

Sjukligt viktiga saker

Igår så bakade vi pepparkakor med jobbet. Att få 2+ åringar att sätta ned formen en gång i degen var inte det lättaste. Att sedan komma ihåg kakorna i ugnen var inte enkelt det heller. En del kakor blev det som tur var, annars hade varit lite synd.

På kvällen tog jag en tur ner till julmarknaden vid Aker Brygge. Så otroligt mysigt det var. Hade egentligen tänkt möta upp en vän och hans vänner, men de klarade inte av den så kallade kylan. Men det gjorde inget. Att gå omkring bland bodarna och bara absorbera upp all julstämningen för mig själv var helt klart mysigast. Jag for ändå dit för att ta bilder, sällskap hade nog bara irreterat.

Sedan gick jag längs Karl Johan ned till Jernbanetorget för att ta bussen hem igen.

Några bilder från igår.







Andra viktiga saker jag fick reda på igår? Tja, att få kramar utav mig är viktigare än att krama ens mamma som kommer och hämtar en och lite mindre viktiga saker som att My Chemical Romance kommer till Oslo i mars. Just kidding, det var seriöst (musikmässigt) mitt livs bästa nyhet. Den lilla 14-åringen inom mit dog lite väl mycket av lycka (och 15-20 åringen är inte så mycket bättre för den delen).

2 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...