söndag 5 december 2010

Sverige-shopping

Idag tog jag och familjen bilen vi hyrt för helgen till Sverige för shopping. Hade tänkt handla lite julklappar men hittade inget passande till någon annan än mig. Så det var lite synd. Men snart är det lön igen och då ska jag ta nya tag i det hära med julklappshandlandet. Är nästintill färdig, så det finns ingen stress.

Idag har jag varit riktigt duktig och tagit massvis med bilder till bloggen.
Var även duktig på att provspela Wii Fit Bowling inne på Elgiganten. Efter min tredje striken så gick mannen som provspelade innan mig och inte var lika duktig. Men jag har nog x antal fler speltimmar på det än han... 
En annan trevlig sak var hur uppskattad min Halo Kitty t-shirt var. Var en hel del killar och någon enstaka tjej som log när de fick syn på min t-shirt. Alltid lika trevligt att få någon att le.  

Vilket bättre sätt att roa sig i en biltur än att ta en massa obrukliga egobilder? Det får mig i alla fall inte illamående...

Annars kan man göra som Maya och sova...

Efter många om och men var vi framme i Sverige och EU.

Och efter ytterliggare lite körning så var vi framme vid Nordby köpcenter.

Maya jagar ljuset på golvet.

Jag ville ha den rosa granen och Maya den bronsfärgade, men mamma ville inte ha någon och hennes vilja väger mest. Dock så köpte jag en egen liten (120 cm) gran att ha inne på mitt rum. Bild på den + pynt dyker upp närmare julafton.

Jag och Maya gillar glittriga hattar.

Sedan blev det mat på Max.

Hurra för riktiga hamburgare. I Oslo så finns det nästan inget dugligt hamburgerställe. Men det är nog lika bra...

Jag provar en del klänningar inne på MQ.

Denna här fick följa med mig hem. Vill använda den nu nu nu, men den är menad för julafton så den får vänta lite till.


 I ena matbutiken har de idiotförklarat norskar.













 


 
När vi var på väg hem och körde genom en av alla tunnlar började jag tänka på videon till My Chemical Romances låt SING

Jag fick köpt en hel del saker idag, mycket kommer inte dyka upp på bild på grund av tråkighet. Hur spännande är det att se två par leggings, två par lösögonfransar, en massa julgranskulor, en julgran, godis, mer godis, lite till godis, ordentlig bild på klänningen, min advent kalender och mest troligen något mer... Men en sak som jag föll hårt för var en plånbok.



2 kommentarer:

  1. Oj ha Maya blivit så stor att hon börjar tappa tänder oxå! Tiden går på tok för fort!

    Godis är ett bra köp!

    SvaraRadera
  2. Tyckte mejeriskyltarna var komiska, norrmän har ju bättre koll på svenska än vi har på norska..

    sv: tack!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...