lördag 1 januari 2011

2010/2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Rest till Dublin, sett Paramore live, firat fyra år med min pojkvän, blivit fast anställd, gått ner massvis i vikt...

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Försöker att undvika att ge nyårslöften, för då blir det en udda press på en att man ska klara det och sedan blir det bara så fel när man inte gör det.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
En ytlig bekant blev det.

4. Dog någon som stod dig nära?
Inte vad jag kan komma på.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Irland.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Alla resorna. Det kommer fler under det här året, som förhoppningsvis blir ännu bättre. Annars nej, faktiskt inte.

7. Vilket/vilka datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Jag är helt värdelös på datum. Men resan till Dublin i juni, förhndsvisningen och eventet till Eclipse, Avenged Sevenfold konserten i november, Mandys Sweet Sixteen, Aicon, Halloween, de flesta konserterna från i sommras som var i Oslo, Coscon, förhandsvisningen av Harry Potter och Dödsrelikerna del 1, Skellefteresan i augusti/september, min födelsedag av massa udda orsaker....

8. Vad var din största framgång 2010?
Att jag lärde känna massa trevligt folk med liknande intressen. Försökte lära känna en tjej från jobbet, men när man inte har mer att prata om än ingenting så går inte vänskapen så där jätteframåt.

9. Största misstaget?
När jag solade och brände mig fördärvat. Jag var helt förstörd på ryggen efteråt. Och att försöka hålla kontakten med personer som uppenbarligen inte vill kontakten med en.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Den brändskadade ryggen och min svanskota är nog de värsta.

11. Bästa köpet?
Mina rosa Docs, min gröna klänning från Asos, mina t-shirts från David & Goliath, My Chemical Romance nya skiva, min grå/svarta kofta från Stockh lm, mina t-shirts från jinx, mina jeans från Nudie & Co, mina RayBan Wayfarer, en svart klänning från H&M med massvis av fåglar på, mina svarta höga Docs,

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Dyraste jag köpte under 2010 var mina svarta Docs (1800), min bloggkamera Canon Ixus 130 (1700), resor till Skellefteå och Dublin, och julklapparna (om man ser det som en klumpsumma). Men annars är det nog mest på kläder, skor och väskor om man ska se någon kategori.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag har gått runt och varit väldigt glad hela året.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Inte mer ledsen inte. Varför skulle jag det? 2010 var ett väldigt fint år när jag ser tillbaka.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sparat mer pengar, rört på mig mera och fotograferat mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Försökt hålla kontakten med folk som uppenbarligen inte vill det samma.
Låtit munnen fara iväg som den gör nästan jämnt.

18. Hur tillbringade du julen?
Hos mamma med familjen.

19. Blev du kär i år?
Jag är alltid kär.

20. Hur många one night stands?
Ingen.

21. Favoritprogram på TV?
Var väldigt glad i True Blood och Hellsing. Men Hellsing gick aldrig på TV.. Och True Blood kanske var under 2009?

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Faktiskt inte. Ett väldigt ohatande år.

23. Bästa boken du läste i år?
Har plöjt igenom en hel del bra böcker iår. Bland annat Night World-serien, Morganville Vampires, Vampire Academy-serien, Women of the Otherworld osv osv...

24. Största musikaliska upptäckten?
Escape the fate, A Perfect Circle och Puscifer (har lyssnat på dem förut men det är först nu de har fastnat riktigt ordentligt), Black Veil Brides.

25. Något du önskade dig och fick?
Jag har fått en hel del saker som jag velat ha.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Helt säkert. Jag får inte allt jag pekar på (trots att vissa verkar tro detta...)

27. Årets bästa film?
Blev alldeles förälskad i Scott Pilgrim vs the World. En underbar film.
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Shoppade, åt på Hard Rock Café, såg på Melodifestivalen hemma och var sjuk, väldigt sjuk. Jag hade dock besök av älsklingen så det gjorde det lite bättre.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag haft min älskling och mina bästa vänner här i Oslo.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Det jag trivs i, om det så är klänning mitt i vintern och välklätt på sommaren.

31. Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner, musik och shopping.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Andy Sixx och Gerard Way som vanligt.

33. Vem saknade du?
Min pojkvän och mina bästa vänner.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Erica, Frida, Astri Mari, Jonas, Mandy, Dexter, Kyrre, Bao och en hel del andra folk.

35. Planer för 2011?
Få hit min andra halva till mars för att se My Chemical Romance, fotografera, mysa, shoppa, festa, jag kommer även resa en hel del hoppas jag. Vill väldigt gärna till ett varmt land, London, Dublin och Skellefteå.
Andra planer för 2011 är att hitta en trevlig lägenhet till sommaren och spara massa pengar. Men jag har även hoppats på att 2011 blir ett bra shoppingår, vilket krockar med sparandet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...