söndag 2 januari 2011

Nyårslöften

Så då var det starten på ett nytt år. Var helt förnöjd med det året som var och hoppas nu att 2011 blir lika bra, om inte bättre.

Har funderat ut lite nyårslöften som jag försöka följa. Inga svåra saker, utan mer något jag vet jag kan klara bara jag vill.

Nyårslöftena 2011 är:
  • Röra på mig mer. Försöka att gå på promenader varje dag och ta med mig kameran. Om jag inte går en promenad så kan jag alltid gå en annan väg till jobbet. Så många vägar från mig som leder dit, men ändå så går jag den samma varje dag. Och vad gör det om det blir lite längre att gå, det är ju det som är hela poänget.
  • Spara mer pengar. Jag måste lära mig att spara pengar och inte sätta sprätt på dem med en gång. Även om jag bara sparar till resor och shoppingen under dem eller shoppingen här i Oslo och andra roligheter så har jag ju provat spara pengar, även om de försvinner efter ett tag. Sedan är det ju inte dumt att se sparkontot växa....
  • Förstå mig på min kamera bättre. Jag har snart haft min Nikon D5000 i två år och kan den någolunda väl. Men jag vill förstå mig på den bättre. Förstå hur jag ska göra för att få den effekten eller perfektheten, utan att redigera bilden. Knepigt, men det ska gå.
  • Använda det jag har av kläder/skor/väskor/smycken/smink och inte köpa så mycket nytt. Jag är helt värdelös på att använda smycken, trots att jag har en hel del fint. Det samma gäller kläder, skor, väskor och smink. Det finns där framför mig, jag måste bara lära mig att använda det, mer än vad jag gjort förut.
  • Bli bättre på att blogga. Bloggen för mig är ett ställe jag kan gå tillbaka för att komma ihåg vad jag gjorde den dagen. Måste bli bättre på att dokumentera småsakerna som vilken film jag såg när, vilken bok jag läste, vilken låt jag gillade och så vidare. För bokhögen börjar växa och det är inte lätt att komma ihåg allt. Sedan är det lite hemskt när dagarna blir en enda stor röra och man kommer knappt ihåg vad man gjorde dagen innan.
  • Hitta en lägenhet. Ska ta tag i det hela hitta en lägenhet. Får se om jag börjar med att hyra något, bara för att se hur det är på andra ställen än Kvaernerbyen och Vålerenga. Att köpa en lägenhet känns som ett väldigt stort beslut som jag inte rikigt är redo för än och har inga planer på att bli pressad till att köpa en lägenhet där jag inte riktigt har lust att bo på bara för att.
Svåra saker? Nej. Så det här kommer nog gå fint. Tills nästa vecka, då har jag nog glömt det mesta.

1 kommentar:

  1. Jag har inga nyårslöften. Det är bara överskattat. De flesta kan ändå inte hålla dem.

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...