onsdag 9 februari 2011

En bild på ett ställe jag vart på.


Varför visa bara ett ställe när man kan visa flera.
Nu har jag borta en hel del bilder från den Stora Datorkraschen påsken 2009. Där försvann alla mina bilder från hela andra året på gymnasiet och de resorna jag hade då (bland annat till Polen).

Nu tog jag lite tillfälliga bilder från ett par av alla resor.
Första bilden är på en fyr i nordnorge. Två av mina klassresor som var i slutet på maj var fiskeresor i just Norge. Inte helt dumt måste jag erkänna.
Nästa bild är från Kreta. Bilden är tagen från stranden i Almirida. En alldeles underbart ställe. Åk dit om du får chansen.
Bilden med fontänen och älven är ifrån Skellefteå, staden där jag växt upp. Hade en riktigt trevlig dryg vecka när jag var där sist (i augusti/september...).
Sedan blir det en bild på mig och min syster när vi var på konsert i Marlay Park, Dublin, och såg på (huvudsakligen) Green Day.Hela den dagen var bland de bästa konsertrelaterade dagarna i mitt liv.
Nästa bild är på mig, sista dagen vi var på Kreta. Vi stannade vid en strand som inte bestod utav sand, utan av miljardvis av små snäckor och skal.
Sista bilden är på mig och min syster utan för ett av Starbucksen i Dublin.

Dublin är en stad jag gärna besöker igen, och då gärna redan nu i sommar. Sedan tackar jag inte direkt nej till en till resa till Kreta, och gärna kring påsk. Jag + sol är inte alltför bra kombination, men solen som var där den påsken var alldeles lagom.
Skellefteå är ett annat inplanerat resemål inom en snar framtid.
Tyvärr hittade jag inga bilder ifrån Polen på den här datorn. Krakow var en stad helt i min smak, lagomt stor, underbara gamla byggnader och bra shopping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...