tisdag 8 mars 2011

I can't explain myself, I'm afraid sir, because I'm not myself, you see

I torsdags köpte jag ett väldigt litet exemplar utav Alice's Adventures in Wonderland & Through the looking-glass. Boken får alldeles utmärkt plats i min hand och tar ännu mindre plats i min väska.



Boken har guldfärgade sidor och inbyggt bokmärke.

Och massvis av underbara illustrationer av sir John Tenniel.

Jag vet inte om du har sett det, men ikväll ser månen ut som leendet till Cheshire Cat. Hur vackert är inte det?

Och om jag märkt något att det hela ska vara en underbar syraresa? Nej, det har jag inte. Boken är mer än väldigt konstig dröm till en liten flicka och inget mer än det. Disney's tecknade version är mer är syraresa än boken vill jag lova.

2 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...