tisdag 24 maj 2011

Fotografering på jobbet

Idag hade vi fotografering, alla barnen tog porträttbilder och sedan blev det gruppbilder. Hoppas verkligen att resultatet blev bra, vill inte direkt se ut som världens tap på en bild barnen kommer se på rätt så mycket. Jag menar, vem har inte kvar sina gamla klassfoton och  brukar ta fram dem och skratta lite grann? 
Den ena fotografen använde sig av en Nikon D700 och skapade starka ge mig begär. Ett av barnen kände igen själva remmen till kameran och sa mamma och pappa har en sådan hemma. Så jag berättade det för mamman och hon blev så stolt och sa att de skall läras i tid vad som är rätt. Jag kunde inte annat än hålla med. 

Nu känns inte helgen alltför långt undan. Ser verkligen emot fredagen även fast den kvällen kommer bli lite smått stressig. Jag slutar klockan fem och ska sedan hem för att duscha och göra mig i ordning för sommarfesten jag ska på klockan sju. Temat för festen är 70-80-tal och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Får se vad jag hittar på för något spännande. 
Under lördagsdagen blir det lite shopping, har ju trots allt fått lön. På kvällen blir det att gå ut med en grupp med vänner. Ställe har jag ingen aning om, får höra med dem vars de vill gå då det för min del inte spelar någon större roll var vi hamnar. 
Söndagen under dagen blir det förhoppningsvis grillning om det är bra väder. Om inte så blir det tårta hemma hos mig :)

1 kommentar:

  1. Yepp, det tycker jag också! ^^ Men anser även att man lägger lite väl mycket tid på det i skolundervisningen. Jag har t.ex. gått igenom det varje år sedan jag gick i 7:an. Jag är mycket väl medveten om att det är en VÄLDIGT viktig tid i världens historia men det finns det också andra saker som är. Så skulle tycka att det var mycket roligare om man lade ner lika mycket tid på t.ex. Den industriella revolutionen som på Andra världskriget. Lite mer jämnt fördelat skulle vara skönt.

    Ha det bra! ^^

    Kramar

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...