måndag 16 maj 2011

Tidigt 17. mai firande på jobbet

Imorgon är det 17 maj, vilket innebär Norges nationaldag. Jämfört med Sverige så firar verkligen nordmännen sin nationaldag, och det ordentligt.

Idag på jobbet hade vi 17. mai firing med tåg, sjungande och massvis av kakände. Jag hade bakat ca 197 muffins, drygt 150 av dem skulle ha frosting som jag gjorde iordning imorse och spenderade förmiddagen med att göra dem klar. Turligt nog hade jag hjälp annars hade jag aldrig blivit klar.
Alla verkade ha en trevlig eftermiddag, det är ju alltid bra.

Imorgon blir det mer tåg, flaggviftande och kakätande. Kommer ta med mig min kamera och försök dokumentera så gott jag kan. Håll tummarna om att vädret blir bra, om inte så kommer jag frysa.  

1 kommentar:

  1. Det är verkligen skillnad på Norges firande jämfört med oss! Min mammas man är från norge och hans son fyller år idag, så vi firar lite dubbelt ikväll. Haha :)

    Ser även att du bor i Oslo, vad kul! Själv ska jag förhoppningsvis till södra norge i början av juni. :)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...