måndag 2 januari 2012

London Dag 5

Femte dagen i London blev en ren turistdag där vi bara gjorde massa turistsaker.


Vi startar dagen med ett besök till Buckingham Palace.



Sedan gick vi vidare till Big Ben. Blåste på som bara den.

Sedan tog vi båten längs Themes, hela vägen bort till London Bridge och Tower of London.
Vi passerade en hel del sevärdigheter som Cleopatras Needle och byggnaden på bilden som jag total glömt bort (skamligt värre)

London Bridge

Vi gjorde även ett besök i Tower of London och gick omkring där i flera timmar. Jag var helt säker på att döden var nära så förkyld som jag var. Turligt nog passade älskling på mig :)

Statyer av hästarna till kungligheterna.


Efter alla timmarna i Tower of London gick vi över bron till andra sidan för att hitta vägen till London Dungeons. Blev inte så skrämt som jag trodde man skulle bli, men hade det himla fint.

När vi kommit tillbaka till London Eye och Big Ben funderade vi på om vi skulle ta en tur i London Eye då eller vänta. Vi valde att vänta ett par dagar.

Big Ben i mörkret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...