fredag 9 mars 2012

Ficktjuvar och skumma drömmar

Ficktjuvar är något jag bara hört talas om men aldrig upplevt . Tills igår.
Jag har för det mesta mobilen i min jackficka som inte går att stänga, det är lätt att få tag på den om någon mot förmodan skulle ringa.
Igår när jag och Johanna skulle ta bussen in till stan så flyttade jag mobilen från jackfickan till väskan. Hållplatsen efter hoppade det på några män. Den ena går väldigt nära mig och kör ner handen i min jackficka väldigt odiskret. Jag kollar direkt var min mobil är (för jag har ju hunnit glömma vars jag har lagt den). Under resten av resan kollar männen in min väska alltför mycket än vad som ska anses som normalt.
 Jag blev så paff och visste inte helt vad jag skulle göra åt det hela. Vi höll ett extra öga på dem när vi klev av bussen.

Inatt hade jag två drömmar om ficktjuvar. Den jag minns bäst var när jag var på ett nöjesfält och hade åkt en karusell så hade någon hämtat ut min väska och snott min älskade Nikon D5000 och favoritobjektivet. Jag lyckades spåra upp damen som hade tagit den och få tillbaka motsvarigheter tills vidare, vilket inte gjorde mig nöjd då den nya kameran var en D3000 och objektivet motsvarigheten till den jag har fast från ett billigare märke.

Håll koll på dina värdesaker när du är ute bland folk. Bättre att vara lite extra säker än inte. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...