onsdag 11 april 2012

Framkallning av Diana F+ bilder

Jag framkallade mina Diana F+ 120 mm filmer på ett fotolabb som heter Studio Technika och ligger borta vid Carl Berners Plass här i Oslo. Jag är riktigt förnöjd med resultatet, även fast framkallning för mig inte var helt detsamma som för dem. Men då är även jag helt oteksnisk när det kommer till det här med framkallning och alla dess termer. Det jag beställde var framkallning av bilder + att få resultatet på kontaktark, och det mesta fick jag ju, bara inte bilderna på papper. Ska snart dit igen med en ny bunt med rullar så då ska jag höra med dem om allt det tekniska. Och lyckas jag inte få dem ut på papper med en gång så får jag bara köpa mig en negativskannare och se glad ut.


En översikt av vad som finns på negativen nedan. Väldigt praktiskt med en sådan översikt om man inte skulle helt se vad som är på negativen.


Negativen ligger i praktiska plastfickor som får enkelt plats i en pärm. Hurra för lätt förvaring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...