måndag 23 april 2012

Röda rosor och grått väder

Sitter på jobbet just nu och har en liten rast. Behövde vila lite och få lite mat i magen.
Idag var vädret hemskt grått och trist, det enda som hittills har piggar upp dagen är alla pussar och kramar jag fick av pojken innan jag skulle fara till jobbet, fina samtal med fyra åringar om det mesta här i världen och se på fina bilder på mobilen och drömma mig bort.
Vill så gärna långt bort, till någonstans varmt där solen skiner varje dag, nätterna ljumma och stränderna kritvita, där tid inte riktigt är så viktigt och man kan sova länge om man känner för det.
Men fram till den dagen så får man längta efter de små stunderna som händer varje vecka. Denna veckan blir det en del träning har jag bestämt mig för, shopping på torsdag, en ordentlig dejt med middag, dessert och bio på fredagen med hjärtat och barndop i en annan stad långt, långt bort på söndagen.
Så fram tills den dagen jag faktiskt ligger på en sandstrand så får jag se till att de dagarna i mellantiden räknas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...