tisdag 10 april 2012

Smidig dag

Idag lyckades jag försova mig. Inte så jag kom sent till jobbet, men så alla mina morgonplaner inte helt gick som tänkt. Och när jag äntligen gjort mig klar till jobbet och ska bara släcka sänglampan innan jag springer ut ur dörren lyckades jag ha sönder mina byxor. Då var det bara att leta efter ett par nya att ta på.
Sedan hjälpte det inte så mycket att regnet vräkte ned och jag inte hittade min knallgula regnjacka jag köpte från Asos förra sommaren. Riktigt typiskt och min nya tygjacka håller inte undan vattnet alltför bra.

Första arbetsdagen efter påsk gick riktigt bra. Barnen var riktigt mysiga och jag hade en del bra samtal med de jag jobbar med, bytte idèer och tankar om framtiden.
När jag var färdig på jobbet klockan tre hade jag sådan tur att ett av barnen som bor nära mig skulle hem samtidigt och de erbjöd sig att skjutsa hem mig. En snabb biltur istället för tjugo minuters promenad i regnet tackar man inte nej till.

Ikväll blir det att mysa med hjärtat. Har varit riktigt konstigt att inte se han nästan hela tiden idag som jag gjort hela påsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...