torsdag 24 maj 2012

Det gulliga ögonblicket när SPF 30 inte hjälper




Idag packade jag en väska med lite att äta, dricka, badkläder, handduk och solkräm och tog t-banan till Majorstuen för att gå till Frognerbadet för att bada och sola med Martin.
Det var helt fantastiskt väder och om än vattnet var lite kallt så var det härligt att bada utomhus för första gången iår. Det här är första gången vad jag kan komma ihåg som jag bada i Norden redan i maj.

Nu är vi hemma och tar det lugnt. En massa delar av huden svider och är aningens röd efter ett par timmar i solen, och då har jag ändå varit duktig och smörjt in mig med SPF 30 en massa gånger idag. Nästa gång jag ska och sola blir det den stora flaskan med SPF 50 och en hatt som gäller. Men, jag har blivit fräknig på ena knäet, det tyckte jag var lite kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...