söndag 27 maj 2012

Fest i Ski

Jag idag när vi väntade på tåget hem, aningens varm och lite trött.


Igår for jag, Johanna och Martin till Ski för att grilla och festa hos en kompis till Martin. Det var god mat, bra att dricka och trevligt sällskap. Det var massa konstiga skämt och diskutioner om prov som är kvar för de som studerar.
Vid tolvtiden for vi till en annan fest upp i gatan. Martins bror var där på poolparty. Det var en hel del där som såg på Eurovision Song Contest, och de allra flesta trodde att Sverige skulle vinna. Var en vadslagning mellan två st, om Norge skulle vinna skulle herr nr 1 ge herr nr 2 22 kassor med öl och om Norge skulle förlora skulle herr nr 2 få en kasse med öl av herr nr 1. Så inte ens nordmännen hade stort hopp om att de skulle vinna.

Vid ett tiden började många fara hem eller fara vidare. Det var då vi kastade kläderna och badade. Det var så otroligt härligt att ta ett nattbad. Vattnet var några grader varmare än luften, så det var riktigt härligt att vara i vattnet.
När vi skulle gå hem var vi de enda kvar och värdarna höll på att städa bort det mesta av festen. Jag hade tack och lov med mig pyjamas, annars hade det blivit väldigt kallt att gå hem i blöta underkläder. Tyvärr var min pyjamas bara ett par korta shorts och linne, men jag hade en klänning som inte var helt blöt så den fick duga att täcka mig när vi gick genom Ski.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...